А десерт?

Обяд. Малкият старателно отделя пилето от ориза с думите "Аз не обичам месо!"

Добре, мисля си аз, явно коефициентът на полезно действие на месото е нисък, тъй като е жилаво, а пък децата имат нужда от енергия за други неща. Умен е малкият, ще стане човек, макар и вегетарианец! Те децата ги усещат тия работи, тъй като са по-близо до природните си нужди.

Пет часа по-късно го заварвам в купата със сварено месо, приготвено за супа. Дъвчи мръвка, издавайки одобрителни звуци. Ето, знаех си аз, че е умен! - пак си мисля аз с противоречива майчинска логика. Само умните хора си променят мнението. Сигурна съм, че това е вярно, защото съм го чела някъде като Фейсбук статус.

- От пазара ли е? - задава най-важния си въпрос малкия
- Това е същото месо, което днес не яде с ориза. Искаш ли сега?
- Искам - изпълва ме с гордост малкият

Гледам с умиление как изяжда цяла чиния. Довършва си вечерята с порция тиквеник и с въпроса "Мамо, довечера нали пак ще ядем?"

- Сега е довечера - казвам аз, но той веднага ме оборва
- Ама виж, навън е светло!

Как да спориш? Светло си е, нали е лято.
Въздъхвам тежко, което, признавам си, ми е основна грешка в общуването с малкия. Винаги е по-добре да смотолевиш някакво измислено обяснение, отколкото да замълчиш при сблъсъка си с детското любопитство.

- Приключи ли с вечерята? - опитвам се да раздухам ситуацията чрез често срещаната практика за домакинстване с цел отклоняване на вниманието. Що чинии съм измила така през живота си...

- А десерт?? - забива подло въпроса, атакувайки ме в гръб

- ТОВА беше десертът! - сочейки празната му чиния от тиквеника

Гледа ме с подозрение. Естествено. Няма и грам шоколад по тоя тиквеник, какъв десерт може да е това?

- Е, добре... Обичам те, мамо!
Напуска кухнята, оставяйки след себе си привкуса на незаслужената безкористна детска любов.

Дано да заспи, преди да съм довършила чиниите.

Comments

Popular posts from this blog

Екзалтиран таксиджийски монолог и Христо Ботев

Казан за ракия

Приказките, в които не вярваме