Само хляб!

Големият ден дойде. Време беше да изпратя малкото си момче за първи път сам навън (което ще рече, че трябваше да се купи хляб, а аз бях изморена достатъчно, за да подтисна майчинските си инстинкти).

Естествено, това беше предшествано от подробни инструкции за:
- как да използва асансьора и бутоните
- как да пресече улицата
- как да чака търпеливо на опашката в магазина
- какъв хляб да вземе И НИЩО ДРУГО!!
- как да даде парите на продавачката, вместо да краде
- как да изчака за рестото и да го прибере в джоба
- как да се придвижи наобратно с торбата и парите
- как да използва асансьора за нагоре
- как да избягва кучета
- какво да прави, ако срещне непознат
- какво да прави, ако срещне някой от съседите
- как да действа в случай на земетресение, пожар, наводнение, торнадо, или ако срещне животни, избягали от зоологическата или инкасаторката за водата
Да речем, че въображението на една майка е по-голямо от на всеки друг, когато е за лоши неща.

Та, тича той навън, а аз тичам към балкона, очаквайки да видя как малкото ми момченце го сгазва кола, докато го преследват глутница кучета, тигър, сексуален насилник и леля Мара от шести вход. Вместо това виждам как пресича улицата на път към магазина. Внезапно се спира, обръща се и ми маха, крещейки с пълно гърло:

- Мамоооо, забравих парите!

Споменах ли, че ми махаше с двата лева в ръката си? Според него монетите са пари и парите са монети, а банкнотите са някакви тъпи хартийки. Не съм го осветлявала по въпроса с напълно користни цели - за да мога да прибирам всичките му парични доходи от родата на панаира на село, без излишни драми и без да се налага да се прибираме с една бала захарен памук.
Прибира се, тичайки, а аз му обяснявам как трябва да даде банкнотата на продавачката, а тя в замяна ще му даде хляб И някакви монети.

- Наистина ли?!

Можех да видя в очите му огромното поле от възможности, ширналото се изведнъж пред него. В 99% от тях присъстваха дъвки, бонбони и купища монети по джобовете му.

- Само хляб! - секнах го аз

Изхвърча обратно по стълбите, а аз се върнах на балкона, за да наблюдавам малкото си, вече пораснало момче, което се оправяше само на най-страшното място на света - навън.

Published - http://www.parentland.bg/nai-strashnoto-miasto-na-sveta/

Comments

Popular posts from this blog

Екзалтиран таксиджийски монолог и Христо Ботев

Казан за ракия

Приказките, в които не вярваме